בחורה בשמלת כלה מסתכלת על שמלות כלה

איך תבחרי את שמלת הכלה המושלמת

כדי להיראות עוצרת נשימה בערב החתונה שלך, חשוב לבחור את שמלת הכלה המושלמת. בין אם החלטת לבחור בשמלה לבנה קלאסית או בסגנון פחות מסורתי, את רוצה שהשמלה שתבחרי תתאים לך ותדגיש את היופי שלך. נשים רבות מרגישות מוצפות רגשית כאשר עליהן לבחור את שמלת הכלה: יש כל כך הרבה סגנונות ומבחר מחירים משתנה, עד שבחירת השמלה המושלמת עבורך נראית כבלתי אפשרית. כמו בחירות רבות שעלייך לעשות בנושא החתונה, גם בחירת השמלה כוללת תכנון זהיר, התחשבות בסגנונך ובטעמך האישי וסבלנות בעוד את מחפשת את השמלה המיוחדת אשר תגרום לך לזהור בערב המיוחד.

בחירת הגזרה הנכונה בשבילך

גזרת A למבנה גוף בצורת אגס או תפוח

אחד ההיבטים החשובים ביותר בשמלה הם הגזרה. לפני שאת יוצאת לקניות, מומלץ להחליט איזו גזרה את מחפשת לשמלת החתונה שלך. אם יש לך חזה קטן ומותניים וירכיים מעוצבות ועגלגלות, שקלי שמלה בגזרת A.

  • גזרת A (A-line) היא בעלת חלק עליון צמוד וחצאית הגולשת בעדינות מן המותן ויוצרת את צורת האות "A". גזרה זו מחמיאה לרוב סוגי הגוף ומתאימה במיוחד לצורת האגס או עבור מישהי שאינה מעוניינת בשמלה בגזרה צמודה באזור הגוף התחתון.
  • את יכולה להדגיש את המותן שלך עוד יותר ע"י בחירת שמלה בעלת קישוט, כגון סרט מבריק או חרוזים מנצנצים מסביב למותן השמלה.
  • המנעי משמלות המקושטת יתר על המידה בחלקה התחתון של השמלה – הן יגרמו לירכיים ולמותן שלך להיראות גדולים יותר.

שמלה תומכת למבנה גוף עם חזה שופע

אם יש לך חזה גדול, מומלץ לבחור בגזרה תומכת בחלק העליון של השמלה. מומלץ לשקול לבחור בשמלה עם מחוך מובנה. גזרה זו תעניק לך את הצורה שאת מעוניינת בה ותמנע בליטות או תקלות בערב החתונה שלך.

  • נשים רבות בעלות חזה שופע, מרגישות כי הן אינן יכולות ללכת עם שמלות סטרפלס. את יכולה ללבוש שמלת סטרפלס, אך כדי לגרום לעצמך להרגיש יותר בנוח ביום החתונה, מומלץ לוודא כי השמלה יושבת עליך בדיוק.
  • שמלה בעלת מחשוף מרובע היא אפשרות נהדרת עבור נשים עם חזה גדול, מפני שהוא מחמיא לחזה שלך אך לא חושף יותר מדי.

שמלה בגזרת אמפייר למבנה גוף במידה גדולה

שמלה בגזרת אמפייר דומה לשמלה בגזרת A, ההבדל העיקרי הוא: שמלה בגזרת אמפייר חובקת את האזור מתחת לחזה וזורמת בגלים עד לרצפה. גזרה זו מחמיאה במיוחד לכל סוגי הגוף ומהווה אופציה נהדרת אם אינך מעוניינת ללבוש שמלה צמודה.

  • למרות ששמלות כלה בגזרת אמפייר הם רופפות וזורמות, אל תבחרי אחת גדולה מדי או בעלת יותר מדי בד מיותר – את עדיין רוצה שיראו את הגזרה שלך.

שמלה בגזרה אנכית למבנה גוף קטן ורזה

המנעי מכל שמלה בעלת פרטים וקישוטים אופקיים כגון חרוזים או סרטים. במקום זאת, התרכזי בלמצוא שמלה בעלת אלמנטים אנכיים כגון מחשוף עמוק או עיטורים אנכיים.

  • גזרת אמפייר גם יכולה להחמיא למבנה גוף קטן, היות והיא מדגישה את החזה ויוצרת מראה של רגליים ארוכות.

שמלה בגזרה עוטפת או מתרחבת כלפי מטה לבנה גוף חטוב ורזה

אם את רזה וגבוהה, את תרצי או להדגיש את מבנה גופך או לבחור בשמלה שיוצרים קימורים. על סמך מה שאת מרגישה – בחרי שמלה עוטפת שתחבוק את כל גופך מלמעלה למטה או בשמלה בגזרה צמודה שמתרחבת כלפי מטה, קצת כמו בת ים, אשר תיצור קימורים ותחלק את הגוף שלך.

  • שמלה עוטפת לא חייבת ללחוץ או להיצמד לגוף שלך, אך היא לא תסתיר את צורת גופך. אם את מרגישה מודעות יתר לחלק מסוים בגופך, שקלי לבחור בגזרה אחרת.

את מכירה את עצמך הכי טוב

קיימות דעות מגוונות על איזו שמלה נראית הכי טוב על מבני גוף מסוימים ובאופן כללי הן מקום מצוין להתחיל בו, אך את צריכה להיות זהירה לא לבחור בגזרה שאת לא אוהבת או לא מרגישה בה נוח.

  • דרך נהדרת להחליט איזו גזרה מתאימה לך ביותר, היא להביט במבחר השמלות בבעלותך. אמנם הן הרבה פחות פורמאליות משמלת הכלה שתלבשי, אך הן יעזרו לך להבין איזו גזרה את בדרך כלל לובשת ומרגישה בה בנוח.
  • דרך נוספת לגלות את הגזרה הטובה ביותר עבורך, היא לחשוב על חלק הגוף האהוב עליך ביותר ולמצוא דרך הבליט אותו. לדוגמה: אם יש לך זרועות חטובות, בחרי בשמלה ללא שרוולים, כך שתוכלי להשוויץ בהן.
  • להדגיש חלק גוף מסוים, לא בהכרח אומר לחשוף אותו. הזהרי לא לחשוף יותר מדי מחשוף או רגליים, מפני שחשיפת עור רב מדי עלולה להפוך את שמלת הכלה לפחות רישמית.

שלב המחקר

כתבי עת לכלות

כתבי עת לכלות הם דרך נהדרת לקבל מושג רחב יותר על סוגי שמלות החתונה שבשוק. אפילו אם יש לך כבר רעיון לסוג הגזרה שאת מחפשת, עדיין קיימים גורמים אחרים לבחירת השמלה המושלמת.

צמצום המאפיינים של השמלה האידיאלית שלך

מלבד הגזרה, קיימים מספר אלמנטים אחרים שחשובים לבחירת סגנון השמלה שאת רוצה. בחירת מראה השמלה האידיאלית שלך בעיקר קשורה לסגנון והעדפות אישיות.

  • חשבי על קו המחשוף שאת רוצה. את מעדיפה קו גבוה? מחשוף עגול? מחשוף V? או אולי סוג אחר?
  • מהו סגנון השמלה? אם את מעוניינת בשמלת כלה צנועה, ניתן לבחור בשמלה עם מחשוף גבוה ושרווולים ארוכים, אם את מעוניינת בשמלה פתוחה יותר, אפשר לבחור בשמלה עם גב חשוף או מחשוף עמוק, השמלה יכולה להיות בסגנון תחרה עדין או מבד חלק ומבריק.
  • שקלי האם את מעדיפה את מראה השמלה העדין או הנפוח או אולי שמלה צמודה או עוטפת.
  • מהו הצבע של השמלה האידיאלית שלך? האם הוא לבן מסורתי או אולי צבע אחר? אם את אוהבת שמלות לבנות, האם את מעדיפה לבן טהור או אולי לבן פנינה?
  • חשבי על האורך בו את מעוניינת ומה שהכי יחמיא לך.
  • בנוסף, מומלץ להקדיש מחשבה על קישוטי השמלה שאת רוצה. בעוד כלות מסוימות חרוזים ועיטורים מורכבים, אחרות מעדיפות שמלות פשוטות, בהן הבד והגזרה אומרים הכל.

חיפוש באינטרנט

האינטרנט הוא מקור נהדר נוסף שמומלץ לפנות אליו. לא רק שיש בו אלפי אתרים נפלאים בהם מופיעות גלריות מלאות בתמונות של שמלות כלה, אלא את יכולה גם לחפש את השמלות המועדפות עליך. לאחר שצמצמת את מאפייני השמלה המיוחדים שלך, בצעי חיפוש בגוגל עם אלמנטים אלו לקבלת השראה.

  • את יכולה לעשות חיפוש בגוגל עבור מושגים כגון: "שמלת כלה מנצנצת" או "שמלת כלה עם מחוך" אם יש לך מושג כללי מה את מחפשת.

שמלת הכלה המושלמת עבורך, לא תלויה רק במראה שלה, אלא גם בתחושה שהיא נותנת לך. את יכולה לבחור את שמלת הכלה היפה ביותר בעינך – אך אם את לא אוהבת איך שהיא יושבת עליך או שאת מרגישה בה לא בנוח – היא לא השמלה המתאימה לך והיא עלולה להרוס לך את הערב המיוחד.

חשוב למצוא שמלה שתשב עליך כפי שתמיד רצית ותדגיש את כל המאפיינים בגופך שאת אוהבת. כמובן על השמלה להיות בגזרה מחמיאה, להתאים לטעם האישי שלך ולסגנון החתונה שלך: מקום האירוע וזמן האירוע (שמלת ערב שונה משמלה לחתונת צהריים). יש להשקיע בחיפוש ובמחקר וכמובן להישאר בטווח התקציב שהגדרת לעצמך, אשר יעזרו לך למצוא את השמלה המושלמת.