חתונת שישי צהריים

חתונה ביום שישי בצהריים, בין אם היא מתרחשת בעונת החורף או בעונת הקיץ, היא שונה מהחתונה המסורתית, המתרחשת בד"כ בימים ראשון עד חמישי בשעות הערב וממשיכה עד הלילה. חתונת שישי בצהריים היא בעלת אנרגיות אחרות ואורחים אחרים – מה זאת אומרת? האורחים בחתונת שישי בצהריים מגיעים בתחילת -אמצע היום, אחרי שנת לילה טובה, ביום החופשי שלהם ובלי לחץ ועייפות שגררו לאורך כל היום.
חתונה ביום שישי נחשבת לרגועה יותר, פחות פורמאלית ודורשת תכנון ואמצעים שונים לחלוטין מחתונת ערב באמצע השבוע. אם חתונה בשישי בצהריים היא בדיוק מה שתמיד רציתם, קראו את הטיפים הבאים, על מנת שהחתונה שלכם תהיה מושלמת, כיפית ובלתי נשכחת!

1. שימו לב למזג האוויר


בין אם תכננתם להתחתן בקיץ, בסתיו, בחורף או באביב, חשוב לשים לב למזג האוויר, במיוחד אם החתונה מתקיימת בחוץ. זאת אומרת שאם תכננתם להתחתן בתקופה הקרה יותר, מומלץ לבחור בזמן בו לא ירד גשם או יהיה קר מדי להיות בחוץ. אם אתם מעדיפים להתחתן בתקופה החמה יותר, מומלץ לבחור בזמן בו אין שרב או אחוזי לחות גבוהים מדי, כך שכל האורחים שלכם יסבלו, יזיעו ויתרכזו בכמה חם להם ולא בלשמוח עבורכם.
מומלץ לספק אזורים מוגנים משמש או מרוח וכמובן מזון ושתייה בהתאם: שייקים קפואים לימי הקיץ וחליטות תה מעניינות, שוקו חם ומגוון סוגי קפה לימי החורף.

2. פרחים הם מילת המפתח


בחתונות ערב, יש דגש רב יותר על נרות רומנטיים, פנסים צבעוניים ותאורה נכונה – אך כאשר החתונה מתקיימת בשעות היום, הקישוטים משנים תפנית לחלוטין. בחתונת שישי צהריים מומלץ לשים דגש על סידורי פרחים רעננים ונמוכים, אשר יעניקו למקום אווירה כפרית וציורית ויתאימו לצבעים הנבחרים לאירוע. בנוסף, ניתן להוסיף סלסלות קש בגדלים שונים ואם מתחשק לכם ללכת עד הסוף בנושא הכפריות, אפשר אפילו להוסיף חבילות חציר לקישוטים באירוע.

3. לא להתחיל מוקדם מדי אבל גם לא מאוחר מדי


השעה להתחיל חתונה ביום שישי צריכה להיות מדויקת, מפני שהאורחים כנראה לא יתחילו להגיע אליה לפני השעה 11:30-12:00, אך אם תתחילו אותה מאוחר מדי, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם חתונה קצרה במיוחד, היות ומרבית מקומות האירוע סוגרים את שעריהם שעה לפני כניסת שבת.

4. התחילו להתארגן מוקדם בבוקר


כלות שהחתונה שלהן מתחילה בערב, יכולת להרשות לעצמן להתחיל להתארגן בשעות הצהריים, אפילו בשעות הצהריים המאוחרת. אך מי שמתחתנת ביום שישי בצהריים, צריכה להתכונן לקום מוקדם. אם החתונה שלך מתחילה בשעה 12:00 (השעה הפופולארית ביותר לחתונת שישי), מומלץ לקום ולהתחיל להתארגן לפחות בשעה 5:00 או 6:00 בבוקר. למה? מפני שעליך לדאוג לאיפור, לסדר את השיער, להתארגן – תהליך האורך לא פחות משלוש שעות – ולהספיק להגיע למקום האירוע לפחות בשעה 9:00, כדי שתספיקו להצטלם ולהתכונן להגעת האורחים.

5. אורחים בסופ"ש הם לא אורחים של אמצע שבוע


האורחים שיגיעו לחתונת השישי בצהריים שלכם, הם לא אותם אורחים שהיו מגיעים לחתונה ביום חמישי בערב – היום הם לא צריכים להתארגן במהירות אחרי יום עבודה ולהספיק להגיע בזמן לחתונה, היום הם לא עומדים בפקקים של סוף היום והם קמו אחרי שנת לילה טובה בשעה שהם בחרו (ברוב המקרים) והם רעננים ושמחים לקראת סוף השבוע. האווירה קלילה וכיפית יותר, לכן מומלץ להשתמש באווירה הזו לטובתכם ולהציע חתונה מיוחדת ויצירתית מיתר החתונות מבחינת עיצוב, מוזיקה, אוכל ועוד.
היות והחתונה מתקיימת בסמוך לסוף השבוע, זוהי הזדמנות נהדרת עבורכם להעניק לאורחים שלכם מתנה מיוחדת, כמו חלה טרייה לשבת או פרחים ריחניים לשולחן שישי.

6. צאו קצת מתפריט החתונות הקבוע


נכון, כולנו אוהבים את הסלמון עם השעועית הירוקה, הפרגיות והאורז הלבן ושאר המנות המסורתיות המוגשות כמעט בכל חתונה, אבל למה לא לנצל את היום ולהציע תפריט יצירתי ומעניין יותר? ביום חורפי אפשר להציע דוכן מרקים מעניין, עם מגוון סוגי מרקים או לצאת עם תפריט ארוחת בוקר מעורר, המציע ביצים, שקשוקות, מגוון סוגי לחמים, גבינות וממרחים ובר מיצים סחוטים טבעי.
צריכת האלכוהול בצהריים היא מעט שונה מהצריכה בערב, היות ומרבית האנשים מעדיפים להתחיל לשתות אחרי השעה 7 בערב, אך עדיין מומלץ להציע משקאות אהובים כמו וויסקי, בירה וודקה ואף להקים בר קוקטיילים צבעוני, מלא משקאות פירותיים, עדינים ומתוקים.

7. בחרו מוזיקה מתאימה


מוזיקה המתאימה לחתונת ערב, לא בהכרח תתאים למוזיקה של חתונת צהריים, ולמעשה חשוב להתאים אותה בקפדנות לאירוע, היות והמוזיקה קובעת את האווירה והטון של האירוע שלכם. אם תבחרו במוזיקה אלקטרונית או ברוק כבוד, אשר היו מקפיצות את כל האורחים על הרגליים בשעה 10 בערב, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם אורחים הסובלים מכאבי ראש ואף לא רקדן אחד ברחבת הריקודים, מפני שהמוזיקה פשוט לא מתאימה לשעות הצהריים.
לעומת זאת, מוזיקה רגועה מדי, עלולה להשרות אווירה ישנונית על כל האירוע. המוזיקה המתאימה ביותר לאירוע של שישי צהריים היא שילוב של השניים. אפשר לשלב קצת מוזיקה קלאסית עם מוזיקה ישנה, מוזיקת עולם ולהמשיך עם הסגנון. אם אתם מעוניינים במסיבת ריקודים קופצנית, עם טרנסים, פופ עכשווי ומוזיקה אלקטרונית, מומלץ לבחור במקום אירוע לא כשר, אשר יאפשר את המשך החתונה גם עד השעות הקטנות של הלילה או להזמין מראש מקום, בו ניתן יהיה להמשיך את המסיבה.

8. זכרו שיש אור טבעי


חתונה בשישי בצהריים מאפשרת לכם להגיע למקום האירוע בשעות הבוקר, וליהנות מסשן צילומים באור הבוקר הטבעי והמחמיא. בנוסף, אין צורך להשקיע כסף בתאורה, מה שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף.
חשוב לזכור שהאור הטבעי מדגיש הרבה יותר, כך שאם בערב היית שמה איפור כבד יותר, כדי שיראו בחושך החלקי – באור היום מומלץ לבחור באיפור קליל ועדין יותר.

9. קחו בחשבון שיהיו יותר ילדים בחתונה


בחתונת שישי בצהריים הסיכוי שההורים יביאו איתם את הילדים עולה. קל יותר להביא את הילד איתם מאשר לחפש בייביסיטר ביום החופשי שלהם ובנוסף הילדים לא צריכים ללכת לישון ואף ישמחו לבוא לאירוע המתקיים בשעות היום.
אתם יכולים אף לעשות צעד אחד קדימה ולספק לילדים תעסוקה במהלך האירוע כגון חוברות צביעה, פינת יצירה, מכונת משחק וכו'.

10. תכננו את הלו"ז בהתאם


לוח הזמנים בחתונת צהריים שונה מאוד מלוח הזמנים בחתונה המתקיימת בערב: יש לכם הרבה פחות זמן. אתם צריכים לקום מוקדם בבוקר ולהתחשב גם בכניסת השבת, שבקיץ יוצאת מאוחר יותר, אך בחורף מתחילה מאוד מוקדם.
מומלץ לבחור מקום התארגנות הממוקם קרוב למקום האירוע ואף אתר צילומים באזור – כך שהנסיעות שלכם יהיו קצרות ולא תבזבזו הרבה זמן בניסיון להגיע ממקום למקום. תכננו את הלו"ז שלכם בקפידה – מתי קמים להתארגן, מתי מתחילים הצילומים, מתי תהיה קבלת הפנים, החופה, האוכל וכו' – והשתדלו לעמוד בו כמיטב יכולתכם.