חתונה בטבע – טיפים מנצחים

בעוד שלחתונה באולם אירועים ובגן אירועים יש את הקסם שלה, חתונה בטבע היא סיפור קסום אחר. לא מספיק שחתונה בטבע מעניקה לנו אור טבעי מדהים (צילומים אותנטיים וחיסכון בעלויות החשמל), אלא גם כל האירוע מתרחש באוויר הפתוח ומעניק אווירה שונה, ייחודית ומזמינה.
אולם, לתכנון חתונה בטבע עשויים להיות מספר אתגרים שחייבים לקחת בחשבון, הרבה לפני היום הגדול שלכם. לפניכם מספר טיפים לתכנון חתונה מושלמת בטבע:

1. שוחחו עם ספקי החתונה ועם הצלם שלכם, על החתונה בטבע


דונו על הסביבה החיצונית עם כל אחד מספקי החתונה שלכם. אנשי המקצוע המנוסים ביותר בתעשייה, יודעים כיצד להמליץ לכם על ציוד מתאים, איך לתכנן נכון את היום ועשויים אף לעלות עם תובנות אחרות.
חשוב במיוחד לשוחח עם הצלם ששכרתם או עם הצלם שאתם שוקלים לשכור, על התנאים והשמש שצפויים להיות במקום בו תיערך החתונה. אם תקיימו את החתונה בצד הלא נכון, אתם עלולים למצוא את עצמכם מוקפים צללים ועם תמונות מאכזבות מהיום המיוחד שלכם, הכוללות צללים או פרצופים מסונוורים. מומלץ להתייעץ עם צלם שמכיר את מקום האירוע או בעל ניסיון וטכנולוגיה אשר יאפשרו לו לעקוב אחרי השמש, כדי לקבל את התמונות היפות ביותר.

2. חפשו צל


טיפ חשוב במיוחד עבור חתונות הנערכות בחודשי הקיץ החמים. אזורים מוצלים עם כמות מחסה מספקת מהעצים, יאפשרו לאורחים שלכם להרגיש בנוח במהלך קבלת הפנים והחופה, ובנוסף לא תצטרכו לדאוג בנוגע לכוויות שמש. הצל ירחיק את אור השמש המסנוור וימנע את היווצרותם של צללים לא מחמיאים ועיניים מכווצות בכל התמונות שלכם.

3. תכנית גיבוי למזג האוויר


לא משנה באיזו תקופה תבחרו לקיים את החתונה שלכם, תמיד יש סיכוי שהטבע יחליט לא לשתף פעולה. אם אתם מתכננים חתונה בטבע, וודאו כי יש לכם תכנית גיבוי במקרה של גשם, סערה או שרב. גם אם אתם לא רוצים תכנית חלופית שתתקיים בתוך אולם אירועים, אפשר לקבל את אותו אפקט עם אוהל אירועים עמיד ואיכותי. מומלץ להקפיד על תכנון תכנית חלופית, כדי שתוכלו להיות הרבה פחות לחוצים במקרה שמזג האוויר ישתנה לרעה בדקה ה- 90.

4. התלבשו בהתאם


יש סיבה לכך שמוכרות שמלות כלה מנוסות שואלות היכן תתקיים החתונה, בעוד אתן מודדות את השמלות השונות. אם אתן מתכננות חתונת סתיו או חורף, אבל אוהבות שמלות קצרות או שמלות סטרפ-לס, ייתכן שכדאי לכן לשקול אפשרויות אחרות או פשרה מסוימת, כדי שתוכלי לוודא כי את מסוגלת להתחמם גם במזג האוויר הקר. הטיפ תקף גם לגבי הקיץ – מומלץ להימנע משמלה ארוכת שרוולים ואם את בוחרת גם את השמלות לשושבינות שלך, מומלץ לשקול לבחור בשמלות קצרות אם מזג האוויר יהיה ממש חם ביום החתונה.
בנוסף, אם את וחברותיך מתכננות לנעול עקבים, מומלץ להצטייד ב"בולמי עקבים", אשר ימנעו מכן לשקוע בבוץ/דשא.

5. עדכנו את האורחים כי החתונה תתקיים בטבע


וודאו כי אתם מעדכנים את כל האורחים שלכם כי החתונה תתרחש בטבע, באמצעות המייל, ההזמנות או בעת ביצוע אישורי ההגעה לחתונה. העדכון יסייע להם להחליט האם לנעול עקבים, נעלים שטוחות או מגפיים והאם ללבוש מעיל או בד קליל ונעים – הכול תלוי במיקום החתונה ובתקופה בשנה בה היא מתקיימת.

6. אל תשכחו את הקישוטים


אספקט מסוים ששוכחים ממנו או משאירים אותו לרגע האחרון לעיתים קרובות, כאשר מקיימים חתונה בטבע, הוא הקישוטים. זכרו לשים את כל סידורי הפרחים המקסימים (ויהיו הרבה כאלה) הרחק מהשמש הקופחת, כמו גם פסלי קרח למיניהם. גם קור קיצוני עלול להזיק לפרחים. בנוסף, מומלץ לוודא כי כרטיסי השמות (במידה שאת משתמשים בהושבה באמצעות כרטיסים) אינם מתעופפים להם ברוח במקום לסמן את השולחנות.

7. הגישו כיבוד בקבלת הפנים, מותאם לעונת השנה


מתחתנים בתקופת החורף הקרה? הגישו שוקו חם או קפה לפני החופה! אם אתם מתחתנים בתקופת יולי – אוגוסט, אתם יכולים הציע תה קר או קוקטיילים מתוקים כאשר הם מגיעים למקום. לא מדובר רק מחווה נחמדה, אלא בדרך לשמור על האורחים שלכם נינוחים ופחות זועפים במהלך טקס הנישואים, אשר עשוי להיגרר לעיתים.

8. הרחיקו את החרקים


אם מקום האירוע מאפשר זאת, מומלץ לשקול לשכור את שירותיה של חברה מקצועית, אשר תגיע למקום יום לפני האירוע ותרסס אותו היטב נגד חרקים ומזיקים אחרים. אפשרות אחרת היא להציב לפידים מיוחדים המרחיקים יתושים ברחבי המקום או אפילו לחלק תרסיסים אישיים נגד חרקים לאורחים – כי אין פחות רומנטי ממכת יתושים בזמן החופה או מזבובים שנכנסים לכולם לאוכל.